تکنولوژیهای مورد استفاده در پروژه :
زبان برنامه نویسی C# و ASP.NET ، معماری سه لایه، استفاده از طراحی Responsive در لایه رابط کاربری تحت وب، دیتابیس Microsoft SQL Server 2008
شرح مختصری از سیستم:
این سیستم جهت ارائه سرویس¬های بهتر و برطرف کردن مسائل بیمه¬ی تکمیلی کارکنان سازمان می-باشد. یکی از مسائلی که در حال حاضر مجموعه اداره رفاهی سازمان¬ها با آن مواجه می¬باشند، مبحث بیمه تکمیلی است که می¬تواند توسط خود سازمان سرویس¬دهی شود. در گذشته اکثر سازمان¬ها جهت بیمه تکمیلی با سازمان¬های بیمه خارج از سازمان، قراردادهایی به صورت مدت¬دار منعقد می¬کردند، اما با توجه به مسائل و مشکلات به وجود آمده بهتر آن است که به منظور بهبود سرویس¬دهی و رفاه هر چه بیشتر پرسنل کلیه تعهدات بیمه تکمیلی در قبال کارمندان توسط خود سازمان تحقق پذیرد. چرا که در این روش جدید و با استفاده از اتوماسیون بیمه تکمیلی می¬توان برای سازمان تولید درآمد نماید، که سازمان می-تواند با توجه به نیازهایش، آنرا هزینه نماید، لازم به ذکر است که طبق بررسی های صورت پذیرفته و آنالیز سوابق مشاهده گردیده است که اغلب تا ۵۰ درصد مبالغ پرداخت شده به سازمانهای بیمه گر هزینه نمی گردد که به عنوان سود سازمان بیمه گر تلقی می گردد.

قابلیت­های سامانه

  • ثبت اطلاعات سازمان­های طرف قرارداد

توسط این امکان کاربران سیستم قادر هستند اطلاعات سازمان­ها را در سیستم ذخیره نمایند و به هر سازمان یک کد تخصیص دهند.

  • ثبت اطلاعات قرارداد هر سازمان

در این بخش کاربران اطلاعاتی همچون تاریخ شروع و پایان قرارداد مبلغ بیمه ماهانه هر فرد که باید پرداخت شود را وارد می­کنند. لازم به ذکر است که هر سال باید یک قرارداد برای هر سازمان ثبت گردد.

  • ورود اطلاعات کارمندان

با استفاده از این آیتم کاربران قادر هستند تا اطلاعات بیمه شدگان اصلی هر سازمان را در سیستم ثبت نمایند که این اطلاعات شامل مشخصات فردی، تصویر و اطلاعات بیمه­ای شخص می­باشد.

  • ورود اطلاعات افراد بیمه شده توسط یک کارمند در زیر مجموعه همان کارمند

در این قسمت کاربران قادر هستند تا اطلاعات افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی را وارد نمایند.

  • امکان ثبت تعرفه­های بیمه تکمیلی در دو سطح (گروه و زیر مجموعه مثلا گروه عمل­های عمومی – جراحی لثه)

در این بخش از سیستم کاربران قادر هستند به ازای هر سازمان گروه­های تعرفه را تعریف کنند و فرانشیز،  نحوه استفاده از تعرفه، حداکثر مبلغ قابل استفاده و … را مشخص کنند.

  • امکان ثبت تعرفه­ها با محدودیت زمانی (در یک بازه خاص از تاریخ)

برای هر یک از گروه­های تعرفه ثبت شده در سیستم می­توان یک سری تعرفه ثبت کرد که باز هم در آن بخش می­توان فرانشیز، نحوه استفاده از تعرفه، حداکثر مبلغ قابل استفاده و … را مشخص کرد.

  • ثبت نسخه­ها ، آزمایش­ها و عمل­های انجام شده

در این بخش که می­توان گفت یکی از مهمترین بخش­های سیستم می­باشد کاربر می­تواند به راحتی پرونده پزشکی کارمند یا هریک از افراد تبعی را مشاهده یا برای آن پرونده جدید ثبت نماید.

  • عدم امکان ثبت عملیات در صورت تجاوز از حد تعرفه تعریف شده

در بخش ثبت پرونده مبالغ استفاده شده توسط هریک از افراد کاملا مشخص می­باشد و امکان استفاده بیش از مبلغ مشخص شده در تعرفه وجود ندارد و در صورتی که کاربر دکمه ثبت را هم کلیک کند سیستم با نمایش یک پیغام از انجام این کار جلوگیری می­نماید.

  • ایجاد فرایند برای هر سازمان

این امکان جهت کنترل مدیریتی عملکرد بیمه تکمیلی ایجاد شده است به این شکل که برای هر سازمان باید یک فرایند جهت وارد کردن پرونده­ها ایجاد شود که در هنگام ثبت فرایند باید حداکثر مدت مجاز برای تکمیل فرایند نیز مشخص گردد و کاربران موظف هستند در مدت مشخص شده تمامی پرونده­ها را کارشناسی و ثبت نمایند. پس از ایجاد فرایند، فرایند ایجاد شده در مرحله ورود اطلاعات قرار می­گیرد که در این مرحله کاربران می­توانند پرونده­های پرسنل آن سازمان را وارد کنند و پس از وارد کردن کل پرونده­ها آن فرایند که در حقیقت شامل لیستی از افراد و پرونده ­های مربوطه می­باشد را جهت تایید به کارشناس ارسال می­کنند و پس از تایید کارشناس جهت تایید مدیریت و در نهایت پرداخت ارسال می­گردد. هر سازمان در هر لحظه می­تواند فقط یک فرایند در جریان داشته باشد.

  • ثبت سند پرداخت وجه به سازمان­ها

زمانی که فرایند ایجاد شده به مرحله پرداخت و پایان می­رسد به صورت اتوماتیک یک سند در سیستم ثبت می­گردد که نشان دهنده پرداخت انجام شده می­باشد و فرایند پایان می­یابد و دوباره باید برای آن سازمان یک فرایند جدید آغاز کرد تا بتوان موارد جدید را ثبت نمود.

  • مشاهده نسخه­های یک کارمند

با ورود به بخش نسخه­های یک کارمند یا افراد تحت پوشش آن می­توان به موارد ثبت شده قبلی دسترسی داشت و کل پرونده به همراه مبالغ درخواست شده و تایید شده را مشاهده نمود.

  • سوابق مالی سازمان

توسط این امکان که جهت استفاده مدیران آماده شده است می­توان به راحتی مشاهده کرد که هر سازمان چه تعداد افراد تحت پوشش دارد و تاکنون چه مبلغی پرداخت کرده است، چه میزان برای آن سازمان هزینه شده است و بدهی سررسید سازمان چه میزان است و …

  • ثبت مبالغ دریافتی
  • ثبت هزینه ها
  • سوابق ماهیانه سازمان

با این امکان مدیران می­توانند با نمودار و جدول مشاهده کنند که در هر ماه وضعیت مالی هر سازمان چگونه است؛ مثلا چه تعداد بیمه شده دارد، چه میزان پرداختی داشته و چه میزان هزینه و سود داشته است.

  • مدیریت کاربران

در این بخش می­توان کاربرانی به تعداد نامحدود برای کار با سامانه تعریف کرد و سطوح دسترسی آن­ها به هر یک از بخش­های سیستم را مشخص نمود.

  • جزئیات حساب

در این بخش کاربران مجاز می­توانند به صورت جزئی مبالغ پرداختی و یا دریافت شده از سازمان­ها و هزینه­ها را مشاهده نمایند.

  • گزارش ساز

توسط این امکان، کاربران سیستم می­توانند هر نوع اطلاعاتی را که در زمینه اشخاص، سازمان­ها و یا پرونده پزشکی اشخاص نیاز دارند خودشان از سیستم  با ساختن یک گزارش بدست آورند.

کلمات کلیدی : بیمه تکمیلی ، سامانه بیمه تکمیلی ، نرم افزار بیمه تکمیلی ، شرکت دانشگران ، نرم افزار ، ثبت قرار داد بیمه تکمیلی ، بیمه تکمیل درمان ، بیمه تکمیلی درمان ، سیستم ثبت هزینه های بیمه تکمیلی

دیدگاه خود را بنویسید