تکنولوژیهای مورد استفاده در پروژه :
زبان برنامه نویسی C# و ASP.NET ، معماری سه لایه، استفاده از طراحی Responsive در لایه رابط کاربری تحت وب، دیتابیس Microsoft SQL Server 2008
شرح مختصری از سیستم:
این سیستم جهت ارائه سرویس¬های بهتر و برطرف کردن مسائل بیمه¬ی تکمیلی کارکنان سازمان می-باشد. یکی از مسائلی که در حال حاضر مجموعه اداره رفاهی سازمان¬ها با آن مواجه می¬باشند، مبحث بیمه تکمیلی است که می¬تواند توسط خود سازمان سرویس¬دهی شود. در گذشته اکثر سازمان¬ها جهت بیمه تکمیلی با سازمان¬های بیمه خارج از سازمان، قراردادهایی به صورت مدت¬دار منعقد می¬کردند، اما با توجه به مسائل و مشکلات به وجود آمده بهتر آن است که به منظور بهبود سرویس¬دهی و رفاه هر چه بیشتر پرسنل کلیه تعهدات بیمه تکمیلی در قبال کارمندان توسط خود سازمان تحقق پذیرد. چرا که در این روش جدید و با استفاده از اتوماسیون بیمه تکمیلی می¬توان برای سازمان تولید درآمد نماید، که سازمان می-تواند با توجه به نیازهایش، آنرا هزینه نماید، لازم به ذکر است که طبق بررسی های صورت پذیرفته و آنالیز سوابق مشاهده گردیده است که اغلب تا ۵۰ درصد مبالغ پرداخت شده به سازمانهای بیمه گر هزینه نمی گردد که به عنوان سود سازمان بیمه گر تلقی می گردد.
قابلیتهای سامانه
- ثبت اطلاعات سازمانهای طرف قرارداد
توسط این امکان کاربران سیستم قادر هستند اطلاعات سازمانها را در سیستم ذخیره نمایند و به هر سازمان یک کد تخصیص دهند.
- ثبت اطلاعات قرارداد هر سازمان
در این بخش کاربران اطلاعاتی همچون تاریخ شروع و پایان قرارداد مبلغ بیمه ماهانه هر فرد که باید پرداخت شود را وارد میکنند. لازم به ذکر است که هر سال باید یک قرارداد برای هر سازمان ثبت گردد.
- ورود اطلاعات کارمندان
با استفاده از این آیتم کاربران قادر هستند تا اطلاعات بیمه شدگان اصلی هر سازمان را در سیستم ثبت نمایند که این اطلاعات شامل مشخصات فردی، تصویر و اطلاعات بیمهای شخص میباشد.
- ورود اطلاعات افراد بیمه شده توسط یک کارمند در زیر مجموعه همان کارمند
در این قسمت کاربران قادر هستند تا اطلاعات افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی را وارد نمایند.
- امکان ثبت تعرفههای بیمه تکمیلی در دو سطح (گروه و زیر مجموعه مثلا گروه عملهای عمومی – جراحی لثه)
در این بخش از سیستم کاربران قادر هستند به ازای هر سازمان گروههای تعرفه را تعریف کنند و فرانشیز، نحوه استفاده از تعرفه، حداکثر مبلغ قابل استفاده و … را مشخص کنند.
- امکان ثبت تعرفهها با محدودیت زمانی (در یک بازه خاص از تاریخ)
برای هر یک از گروههای تعرفه ثبت شده در سیستم میتوان یک سری تعرفه ثبت کرد که باز هم در آن بخش میتوان فرانشیز، نحوه استفاده از تعرفه، حداکثر مبلغ قابل استفاده و … را مشخص کرد.
- ثبت نسخهها ، آزمایشها و عملهای انجام شده
در این بخش که میتوان گفت یکی از مهمترین بخشهای سیستم میباشد کاربر میتواند به راحتی پرونده پزشکی کارمند یا هریک از افراد تبعی را مشاهده یا برای آن پرونده جدید ثبت نماید.
- عدم امکان ثبت عملیات در صورت تجاوز از حد تعرفه تعریف شده
در بخش ثبت پرونده مبالغ استفاده شده توسط هریک از افراد کاملا مشخص میباشد و امکان استفاده بیش از مبلغ مشخص شده در تعرفه وجود ندارد و در صورتی که کاربر دکمه ثبت را هم کلیک کند سیستم با نمایش یک پیغام از انجام این کار جلوگیری مینماید.
- ایجاد فرایند برای هر سازمان
این امکان جهت کنترل مدیریتی عملکرد بیمه تکمیلی ایجاد شده است به این شکل که برای هر سازمان باید یک فرایند جهت وارد کردن پروندهها ایجاد شود که در هنگام ثبت فرایند باید حداکثر مدت مجاز برای تکمیل فرایند نیز مشخص گردد و کاربران موظف هستند در مدت مشخص شده تمامی پروندهها را کارشناسی و ثبت نمایند. پس از ایجاد فرایند، فرایند ایجاد شده در مرحله ورود اطلاعات قرار میگیرد که در این مرحله کاربران میتوانند پروندههای پرسنل آن سازمان را وارد کنند و پس از وارد کردن کل پروندهها آن فرایند که در حقیقت شامل لیستی از افراد و پرونده های مربوطه میباشد را جهت تایید به کارشناس ارسال میکنند و پس از تایید کارشناس جهت تایید مدیریت و در نهایت پرداخت ارسال میگردد. هر سازمان در هر لحظه میتواند فقط یک فرایند در جریان داشته باشد.
- ثبت سند پرداخت وجه به سازمانها
زمانی که فرایند ایجاد شده به مرحله پرداخت و پایان میرسد به صورت اتوماتیک یک سند در سیستم ثبت میگردد که نشان دهنده پرداخت انجام شده میباشد و فرایند پایان مییابد و دوباره باید برای آن سازمان یک فرایند جدید آغاز کرد تا بتوان موارد جدید را ثبت نمود.
- مشاهده نسخههای یک کارمند
با ورود به بخش نسخههای یک کارمند یا افراد تحت پوشش آن میتوان به موارد ثبت شده قبلی دسترسی داشت و کل پرونده به همراه مبالغ درخواست شده و تایید شده را مشاهده نمود.
- سوابق مالی سازمان
توسط این امکان که جهت استفاده مدیران آماده شده است میتوان به راحتی مشاهده کرد که هر سازمان چه تعداد افراد تحت پوشش دارد و تاکنون چه مبلغی پرداخت کرده است، چه میزان برای آن سازمان هزینه شده است و بدهی سررسید سازمان چه میزان است و …
- ثبت مبالغ دریافتی
- ثبت هزینه ها
- سوابق ماهیانه سازمان
با این امکان مدیران میتوانند با نمودار و جدول مشاهده کنند که در هر ماه وضعیت مالی هر سازمان چگونه است؛ مثلا چه تعداد بیمه شده دارد، چه میزان پرداختی داشته و چه میزان هزینه و سود داشته است.
- مدیریت کاربران
در این بخش میتوان کاربرانی به تعداد نامحدود برای کار با سامانه تعریف کرد و سطوح دسترسی آنها به هر یک از بخشهای سیستم را مشخص نمود.
- جزئیات حساب
در این بخش کاربران مجاز میتوانند به صورت جزئی مبالغ پرداختی و یا دریافت شده از سازمانها و هزینهها را مشاهده نمایند.
- گزارش ساز
توسط این امکان، کاربران سیستم میتوانند هر نوع اطلاعاتی را که در زمینه اشخاص، سازمانها و یا پرونده پزشکی اشخاص نیاز دارند خودشان از سیستم با ساختن یک گزارش بدست آورند.
کلمات کلیدی : بیمه تکمیلی ، سامانه بیمه تکمیلی ، نرم افزار بیمه تکمیلی ، شرکت دانشگران ، نرم افزار ، ثبت قرار داد بیمه تکمیلی ، بیمه تکمیل درمان ، بیمه تکمیلی درمان ، سیستم ثبت هزینه های بیمه تکمیلی